20 Mart 2013 Çarşamba

'Ben uçan gardiyan mıyım?'

O yarbay iddialara böyle cevap verdi

Balyoz davasından çeşitli hapis cezalarına çarptırılan ve aralarında Generallerine bulunduğu 59 muvazzaf subay, kararı veren İstanbul 10. Ağır Ceza Mahkemesi hakim ve savcılarını HSYK’ya şikayet etti.

Şikayet dilekçesinde, Balyoz davasının gerekçeli kararında sahtecilik yapıldığı iddia edildi. Dilekçede, ‘’Darbeden sonra Fenerbahçe stadında gözaltına alınacak kişileri F-16 ile kontrolle görevli’’ olduğu öne sürülen pilot Yarbay Namık Kemal Kurşucu ile ilgili bir örnek de yer aldı ve şöyle denildi:

‘’Kararda Kurşuncu’nun ‘Helikopter ile stadın kontrolünün mümkün olmadığını’ söylediği ifadesi vardır. Kurşuncu, helikopterle ilgili tek bir söz etmemiştir. Bu sanığa ait ifadeye kasıtlı olarak helikopter ibaresi eklenerek, ‘bir stadın havadan kontrolü’ akla uygun bir eylem haline getirilmeye çalışılmıştır.’’

‘’BEN UÇAN GARDİYAN MIYIM?’’

16 yıl hapis cezasına çarptırılan Kurşuncu da gazetecilere gönderdiği mektupta ‘’Benim suçum Uçan Gardiyanlık… Ben sözde ilan edilecek sıkıyönetim kapsamında Fenerbahçe Stadının, havadan kontrolünü yapacakmışım’’ dedi ve şunları yazdı:

‘’Bu suçlamanın mantık dışı olduğu bilirkişi raporu ile mahkemeye bildirildi. Fenerbahçe Stadının havadan görüntüsünün, uçak saatte 650 km hız ile ve ancak ters uçarken bir saniye süreyle görüleceği belirtildi. Bu rapor yok sayıdı ve ben ‘Uçan Gardiyan’ oldum.’’

Kurşuncu mahkemedeki ifadesinde de ‘’ Bir F-16 pilotuna sıkıyönetimde gözaltı, toplama ve tutuklamalarda görev vermek, futbolcu Alex'i, kulübün çim hokeyi takımında masör yapmak kadar mantıksızdır.. F-16, alçak irtifada saatte en az 650 kilometre hızla uçar.’’ demişti.