26 Mart 2013 Salı

"Askerlere özel ilgim var"

Askeri Casusluk Davası’nın bir numaralı isimlerinden Narin Korkmaz’ın ifadesi ortaya çıktı: “Suçum yok. Tek konu askere olan ilgim ve sevgim”

İşadamı Bilgin Özkaynak’tan bulunduğu iddia edilen “pandora” isimli dijital dökümanla başlayan askeri casusluk davasında, en çok konuşulan ikinci kişi ismi koordinatör olarak geçen Narin Korkmaz oldu. Şantaj ve fuhuş gibi yöntemlerle subaylardan gizli bilgiler sızdırdığı iddia edilen Korkmaz’ın, davanın ek klasörlerindeki ifadesinde suçlamaları kabul etmediği ortaya çıktı. Vatan gazetesinden Kenan Butakın'ın haberine göre;  Korkmaz’ın, İzmir Organize Suçlar Büro Amirliği’nde alınan ifadesinde çok sayıda subay ve astsubayla yaptığı telefon görüşmeleri soruldu. Korkmaz ise bu görüşmelerle ilgili olarak şunları söyledi:

‘Bu benim özel hayatım’


“Bunlar, normal arkadaş ve sevgili arasında olabilecek görüşmeler. Normal yaşamda kabul edilmeyecek tek konu benim kadın olmam itibari ile bu kadar kişiyle olan samimi arkadaşlık ilişkileri ve askere olan ilgim ve sevgimden kaynaklanmaktadır. Bu örf ve adetlerimize göre yadırganabilecek durumdur. Benim özel hayatım üçüncü şahısları asla ilgilendirmez. Suçsuzum. “ Korkmaz’a, TSK mensupları hakkında bilgi topladığı, fuhuş aracılığı ile TSK’ya ait bilgi ve belgeleri elde ettiği tespitleri sorulunca da şunları söyledi:

‘İstediğimle birlikte oldum’


“TSK personeli ile ilk münasebetim 2007’de hava astsubay okulunda öğrenci olan C. G. ile başladı. Aile arasında yüzük takıldı. Zamanla Cüneyt’in arkadaşlarıyla tanıştım. Kesinlikle TSK mensupları hakkında bilgi toplamadım, fuhuş işine girmedim. Sadece hayranlığımdan dolayı askeriyeden erkek arkadaşlarım olmuştur. İsteğimle birlikte olmuşumdur.”

81 askerin adı soruldu


Narin Korkmaz’ın savcılıktaki 240 sayfalık ifadesinde, bağlantısı olduğu iddia edilen 81 TSK mensubunun adı okunuyor. Korkmaz savcıların bu iddiasına ‘Okuduğunuz isimlerin bir çoğunu tanımıyorum, tanıdıklarımın zaten bir kısmı da kuzenim’ cevabını veriyor.

SUBAYLARIN VİDEO KAYITLARI DELİL OLDU
Askeri casusluk davasının ek klasörlerinde, tutuklu sanık emekli Albay Coşkun Başbuğ’da bulunduğu belirtilen klasörlerde belge sızdırmak için kullanılan kadınlara ve bazı subaylara ait, sevişme görüntülerinin de olduğu video alıntıları ile fotoğraflar da yer aldı.

‘Polis tutanağını gözleri görmeyen babam imzaladı’


Narin Korkmaz’ın avukatı Yılmaz Çiftçi ise, müvekkilinin ikamet etmediği babasının evinde bulunan kendisine ait olmayan delil niteliğindeki birçoğu gizli ibareli askeri belgelerle ilgili olarak bir tutanak tutulduğu ve tutanağın müvekkilinin gözleri görmeyen babası Atilla Korkmaz’a imzalatıldığına dikkat çekti.

Atılan imzanın hukuki geçerliliğinin olmadığını belirten Avukat Çiftçi’nin, yargılamanın başlamasıyla beraber bu konuda mahkemeye itirazda bulunacağı öğrenildi.

10 Ağustos 2010 tarihinde İzmir Emniyeti’ne gönderilen bir ihbar e-mail’iyle başlayan Askeri Casusluk Davası’nda, şantaj ve fuhuş gibi yöntemlerle sır niteliğindeki pek çok gizli askerÓ bilgi ve belgeye ulaştıkları iddiasıyla çoğu muvazzaf asker olan 88’i tutuklu 357 sanık yer alıyor.