28 Eylül 2012 Cuma

Başbakan: 27 Nisan'ı muhtıra olarak düşünmüyorum

Başbakan: 27 Nisan'ı muhtıra olarak düşünmüyorum
Dün Kanal 7 ve Ülke TV'nin ortak yayınına katılan Başbakan Erdoğan bugün de NTV canlı yayınına katıldı.

İşte Erdoğan'ın canlı yayındaki o açıklamaları:
OSLO GÖRÜŞMELERİ VE TERÖRLE MÜCADELE
Şu anda kamuoyu araştırmalarında terör öncelikli sorun olarak öne çıkıyor. Siyasete soyunmuşsanız bunun riskini zaten almışsınızdır zaten. Siyasette de biz bu riski alarak yola çıktık.


Farklı siyasi temsilciler olaya tehdit boyutunda bize yaklaşabilirler. Bir Başbakan olarak ben Emre Taner Bey'i de daha önce İmralı'ya göndermiştik. Oslo'ya da gönderdik. Biz bundan sonra da bu alanlara gideriz. Bu alanda bizim enstrümanımız MİT'dir. Terör dışında atılacak adımlar varsa istihbarat teşkilatları bu iş için kullanılır. Bugün Türkiye'nin istihbarat teşkilatı dünyanın diğer istihbarat birimleriyle görüşürler. Türkiye de burada kimlerle bu işin çözümü için görüş alışverişinde bulunursa bunu yapar. Bu örgütün değişik ayakları olabilir. Bizim de istihbarat teşkilatımız böyle bir adım atılması gerekirse adım atabilir. Bizim bir ön kabulümüz yoktur. Zamanlaması önemlidir.

BEN ELİMDEN GELENİ YAPTIM KARŞILIK BULMADI
Biz seçimler öncesinde Milli Birlik ve Kardeşlik Projesi'yle adımlarımızı attık. Halkımız Habur'u muhalefet gibi değerlendirmedi. Biz burada samimiydik. Bu samimi adım sebebiyle halkımızın bize teveccühü devam etti. Oslo sürecinde samimiyetsizlik vardı. Burada görüşmeler oldu bu görüşmeler belirli medya kuruluşlarına servis edildi. Bu görüşmeleri belge diye servis etmek yanlıştır. Burada tarafların imzası yok. Sadece orada isteyen istediğini yazabilir. Burada bir çok başlık varken eksik görüşülmemiş şeyler. Bunların hepsiyle benim bilgim var. Eğer böyle bir onama yoksa bu bir belge sayılmaz. Yargı bunu değerlendirme sürecine girmiştir. Medya da samimi davranmamıştır. Medyanın bu sürece böyle atlaması iyi olmamıştır. MİT adayla ilgili görüşmelerini ve Oslo'daki görüşmeler de samimi bir şekilde yürütüldü. Benim müsteşarımla ilgili atılan adımın arkasında ben varım. Bir istihbaratla ilgili müsteşar bir başbakanın en yakın mesai arkadaşıdır. Göreve gönderen ben olduğum için beni hesaba çekin. Burada dürüst davranılmasını istiyorum. Onun için ben bugün de yarın da aynı adımı atarım.

YABANCI BİR ÜLKEDEKİ GÖRÜŞMEDE NASIL BELGE SIZDIRILIR

Bizim yaptığımız araştırmalarda tam tersine diğerleri çıkıyor. Ev sahipliğini yapanlar tarafından bunun yapıldığını hissetseydik bir daha bu toplantıları yapmazdık.

30 yıllık süreçte ne kadar operasyonlar yapılmış ne kadar şehit verilmiş tüm rakamları açıkladık. Şu anda bu şehit sayısında önemli olan terör örgütünün çok daha fazla silahlanma imkanı elde etmiştir. Hiç bir dönemde bu kadar silahlanama gücüne erişmemişti. O bölgede yerleşim bölgeleri çok farklı alanlar. Buraları gezen gören biri olarak buradaki mücadelenin ne kadar zor olduğunu görüyoruz. Kararlılıkla mücadelemiz sürüyor. Şu anda askerimiz gerekli dersi vermiştir. Şu anda Çukurca'da gerekli dersleri fazlasıyla veriyoruz. Silahlar sussun diyorlar. Silahın susması çözüm değil ki?

Bu ara ana muhalefet lideri diyor ki çözüm için bir araya gelelim. CHP Genel Başkanı bize geldi.

SELAHATTİN DEMİRTAŞ SİZDEN RANDEVU İSTESE VERİR MİSİNİZ?

O ayrı bir konu. Bu partinin 9 milletvekili teröristlerle yanak yanağa görüşüyor. Artık siyasi uzantılarla müzakere noktasında değilim. Şimdi nasıl olacak da teröristle yanak yanağa olan bir eş başkanla görüşürüm. Ben bununla konuştuğumda ağlayan analar beni onlarla masada gördüğü zaman ne der? Bir tane şehit annesinin gözyaşını bir BDP'li milletvkiline değişmem.

Bölgede 2 parti var biri AK Parti'dir diğeri de BDP'dir. Eğer biz demokratik mücadele veriyorsak diğer partiler de orada olmalıdır.

DOKUNULMAZLIKLARIN KALDIRILMASI

Eğer siz bölücü terör örgütüyle yürüyecekseniz onların yeri Meclis değil Kandil'dir. Parti kapatılmasına ben karşıyım o çok net. Ama şunu da bilin ki partilerin kapatılmasıyla ilgili Meclis'te mücadele verirken onlar yanımızda olmadı ve bizim de içimizde bir kaç kişi destek vermedi. Ama artık suçu kim işlediyse o cezalandırılsın. 

DAĞI ÇÖKERTMEK İÇİN HABUR ADIMINI ATTIK

Yerel seçimler öncesi atılması gereken adım neyse atarız. İşte Habur olayında biz eğer dağı bu adımla çökerteceksek bu adımı atalım dedik. Eğer BDP dürüst davransaydı taraftarılarını dökmeseydi bu iş daha farklı olurdu. Halkımız bizim samimiyetimizi gördü. Biz milletimizin menfaati olan adımı atarız. Pazar günü yapacağımız açıklamada bir çok şeyi göreceksiniz. Burada popülizmin olmadığını göreceksiniz. Şimdi bu ara zamlar yaptık. Seçime gidiliyor zam yapılır mı? Kardeşim biz battıktan sonra mı zammı düşüneceğiz. Yunanistan İtalya İspanya ne halde görüyorsunuz. Zamanında atılması gereken adımları atarız.

Bizim terörü çözmemizi istemeyen Batı'dır. Açık söylüyorum. Almanya ve Fransa terör örgütlerine cirit attırıyorlar. İskandilav ülkeleri yataklık yapıyorlar. Suçluların iadesi nerede? AB'de kalkıp terör örgütü diyeceksiniz ondan sonrada bu temsilciler belediyenin izniyle çadır kurup para toplayacaklar. İnsan kaçakçılığı, esrar eroin kaçakçılığı yapıyorlar ama gözyumuyorlar. Netice alamıyoruz.

BALYOZ DAVASI KARARI

Balyoz davasında sanıklar ve avukatlar davayı engellemeye çalıştılar. Ben zaman olarak başarılı buluyorum. Yargıtay süreci var. Burası bir nihai sonuç değil. İade mi eder yoksa 1. mahkemenin kararını onar mı? BU da son değil dava dairelerine gidebilir. Bütün bunlar sonucunda yargıtayda hakkaniyetli bir karar çıkmasını bekleriz. TSK'dan içeri alınan muvazzaf kadronun tutuksuz yargılanması benim temennimdi ama karar böyle verilmedi.

Balyoz sanıklarının babalık ve çocukluk haklarından mahrum olmadıkları ortada. İçerideki mahkumlarla ilgili olarak görüşmelerde belli sürelerde eşler birbirleriyle 24 saat cezaevi içerisi değil dışarıda belli yerlerde görüşebilecekler. Türkiye'de bu uygulama yok. Bu ağırlaştırılmış hapse mahkum olanlar için geçerli olacak. Yeterki oradaki şartlara uygun hareket etsinler.

Oradaki ağlamalar duyguların dışa vurmasıdır.

Ben 28 Şubat'ı yaşadım. 28 Şubat öncesini de yaşadım. Partimizin kapatılması sürecinde ana muhalefet genel başkanının ifadeleri var. CD'yi dinlediğimde bunları nasıl derler diyorum. Sivil mahkemedeki bu yargılama çok önemli. Bundan dolayı aleyhte bazı kampanya yürütenler artık milletin kazanmasından rahatsız oluyor. O zaman küresel sermaye Türkiye'ye çoık farklı bakacaktır.

TSK VE HÜKÜMET İLİŞKİSİ

27 Nisan'ı ben muhtıra olarak görmüyorum. Ak Parti ve TSK arasındaki ilişki bir normalleşmedir. AK Parti hiç bir zaman silahlı kuvvetlere karşı olmamıştır. Ben TSK'ya hep peygamber ocağı olarak bakmışımdır. Biz ordumuzu böyle tanımışız. Orduya saygı bizim tabanımızda hiç kimseyle mukayese edilemeyecek seviyededir. Eğer TSK terör örgütüyle mücadele veriyorsa arkasında o moral değerlerinin kazanılması var. Benim Genelkurmay Başkanım bir karargahta operasyon yönetiyorsa bu bir motivasyondur.

KILIÇDAROĞLU'NUN WIKILEAKS İDDİASI

Bunların hepsi palavra. Sayın Kılıçdaroğlu'ndan tazminat almaktan bıktım. Bu da yargıya gidecek. Hain ifadesi var. Ana muhalefetin genel başkanı bu ülkenin başbakanına hain diyemez. Bu ülkenin başbakanlığına gelmiş bir insan bu ülkenin malını mülkünü asla satamaz. Biz bu ülkeyi 236 milyar dolar milli gelirden alıp 700 milyar doları aşan bir milli gelire ulaştırmış bir hükümetiz. Bunu kendisinin ispatlaması lazım. Ben arkadaşlarıma gerekli talimatı verdim. Kayseri Belediye Başkanım tazminatı aldı ve millete sucuk dağıtıyor. Biz gyeni döneme böyle girmedik. Eğer siyaseti böyle başarabileceğini zannediyorsa millet bunları iktidar yapmaz. Biz ne Amerika'ya ne Rusya'ya milletimizin hiç bir değerini satmayız.

HER ELEŞTİRİ HAKSIZ MI

O süreç içerisinde gazetelerin nasıl bir saldırı içerisinde olduğunu gördünüz. Hazırlıksız diye bir şey yok. Burada yüklenici firmanın beceriksizliği denilebilir. 2 ay içerisinde köprünün kazınıp belli bir düzeye getirilmesi zor bir süreç tabi. Halatlar vs Fatih'te bu çok farklı. En uygun mevsim okulların tatil edildiği dönemdi. İstanbul trafiğine günde 400 araç giriyor. Toplu taşımaya halkımız tam alışamadı. Tabi bizim de hakkımız olabilir.

PAZAR GÜNÜ YAPILACAK KONGRE

Birinci derecede ehliyet ve liyakat. Sadece sadakat yetmiyor. Benim bir hocamın çok güzel bir ifadesi vardı. Siyasette tekkeye derviş aramayacaksın işi yapacak ehil arayacaksın. Tekkeye derviş ararsak siyaset yapamayacaksınız. Biz ortak akla katkı yapan değişiklikler yapacağız.

Biz bir kongreye gidiyoruz. Genel Başkanlık sürecimiz var. Bunun yanında önümüzde yerel seçimler var. Çok başarıyla atlatarak partimizin trendini korumak istiyoruz. Cumhurbaşkanlığı seçimiyle genel seçimleri birleştirmek istemiyoruz.

Son anket önümde ve 5 firmanın çalışması var. Şu anda biz 52.1'de görünüyoruz. CHP 24.21'de görünüyor. MHP yüzde 13.3, BDP 6.2'de görünüyor.

Ben imam hatiplere gitmeyenler teröristtir demiyorum ki bu okullarda terörist gitmediği için mi kapattınız diyorum. Millette bir rahatlama oldu. Ben imam hatip mezunuyum. Ben çocuklarımı kendi ülkemde okutamadım. Erkek çocuklarım katsayı engeline takıldı. Harward'a gidebilecek puanı tutturmalarına rağmen gidemediler. Kızlarım başörtüsü yüzünden okuyamadılar. Yazılı ve görsel medya öğretim görevlisine sahip çıkıyor kızlarımıza sahip çıkmıyor. Bizim tüm mücadelemiz ayrımcılık olmasın. İçimizde de islamafobia var. Zaten şaşırıyorlar kızınız nasıl ülkenizde başörtüsüyle okuyamıyor.

Kabine değişiklikleri her zaman olağandır. Ben bu tür performans ölçümlerini hep yaparım. Gelen şikayetler olsun vekillerimin ve parti teşkilatımızın şikayetleri ve benim şahsi değerlendirmelerim var. Biz Türkiye'de sisteme oynuyoruz şu anda. Bakan yardımcılığı sistemini getirdik. Aslında Başkanlık sisteminin hazırlığıdır. Eğer milletimiz isterse o yönde adımlar atılır. Partiler arasında bir mutabakat olursa tabii ki olur. başkanlık, Yarı Başkanlık ya da partili Cumhurbaşkanı uygulaması yapılmalı. eğer hakikaten bizim çok daha hızlı kararların alınması yolsuzlukların minimize edilmesi için daha iyi bir sistem. Şu anki sistemde ben büyükelçi atıyabiliyorum ama Başkanlık sisteminde atayamıyorsunuz.

EKONOMİDE SON DURUM

Doğalgaza yüzde 10-15 arası bir zam olacak. Daha sonrası için zam düşünmüyoruz. Ben ekonomideki arkadaşlarımın başarılı olduğuna inanıyorum. Zaman zaman konulara farklı yaklaşımlar olabilir. Mali disiplinden asla taviz vermeyeceğiz. Bu da frene basmak olarak görülmesin. Dünyada bir sisli hava var. türkiye burada durumu en az hasarla atlatabilecek noktada. Malesef geçmişte madenlerimiz çok düşük fiyatlara verilmiş. İsim vermeye gerek yok işin üzerine ciddi bir şekilde gideceğiz. Türkiye özellikle yeni plan içerisinde de inşallah kalkınmış bir ülke olacak.

YA ESAD 3 SEÇİM DÖNEMİ SONRASI GİTMEZSE
Esad gidici. Şu anda Obama'nın gireceği seçimi önemsiyorum. Rusya beni hayal kırıklığına uğrattı. Çin'le de görüştüğümüzde BM Genel Konseyi'nde sizin gibi düşünüyoruz dediler akıllandılar. İran'ı ne anlamak ne de anlatmak mümkün değil. Ölçüleri nedir onu ben bilemiyorum. Halkını uçaklarıyla bombalayan İran'ı anlamak mümkün değil.