19 Kasım 2012 Pazartesi

Büyükanıt: 27 Nisan bildirisi AKP'nin oylarını artırmadı

Genelkurmay Eski Başkanı Yaşar Büyükanıt'ın, 27 Nisan e-muhtırasına ilişkin olarak TBMM Darbe ve Muhtıraları Araştırma Komisyonu'na verdiği ifadelerin ayrıntıları ortaya çıktı.
Büyükanıt: 27 Nisan bildirisi AKP'nin oylarını artırmadı
Büyükanıt, 27 Nisan’ın muhtıra olmadığını, bildiriyi kendisinin kaleme aldığını ve diğer kuvvet komutanlarının da kamuoyu gibi TV ’de haber olunca bilgi sahibi olduklarını açıkladı.

Büyükanıt, 27 Nisan bildirisinin Cumhurbaşkanlığı seçim süreciyle ilgisi olmadığını tek amacının Ordunun laiklik hassasiyetini hatırlatmak olduğunu vurguladı.

Büyükanıt, bildirinin neden gece yarısı yayınlandığı ve Başbakanlıktan gelen telefonlara çıkmadığı iddialarına ise, “Ertesi sabah çok erken saatlerde ben Ankara ’dan ayrılıyordum, Nitekim de ben gitmeden önce bildiriyi vereyim istedim, neticeyi alayım. Ertesi sabah, yanılmıyorsam, altı, altı buçuk civarında ben Ankara’yı terk ettim. Kara yolundan İstanbul ’a hareket ettim” şeklinde yanıt verdi.

İşte Büyükanıt’ın ifadesinden önemli satır başları:

BAŞBAKAN’IN TELEFONUNA NİYE ÇIKMADI? Şimdi, makam arabalarında gizli telefon yok. Bana karargâhımdan Başbakanın aradığını söylediler ama arabadan aramak istemedim. Arabadan özellikle istemedim çünkü açık telefon. “Haber verin.” dedim sekretaryasına ben iki üç saat sonra İstanbul’da olurum. İstanbul’a geldiğimde, vardığımda ilk işim Sayın Başbakanı aramak. Nitekim, İstanbul’a geldim, ilk aradığım kimse Sayın Başbakandı. Uzun bir görüşme yaptık. Dolayısıyla, şöyle bir şeyi kabul etmek asla mümkün değil: Efendim, ben isteyerek telefonlara çıkmamışım. Bir Genelkurmay Başkanın bu lüksü olmaz.” Sözleriyle yanıtladı.

DOLMABAHÇE DEVLET SIRRI MI? Milletvekillerinin Dolmabahçe’deki tarihi görüşmeye ilişkin sorularına da yanıt veren Büyükanıt, Başbakan Erdoğan ’ın daveti üzerine görüşmeye gittiğini söylerken, “İki saat süreyle başta güvenlik konuları olmak üzere bazı şeyleri görüşmüşüzdür ama bunu başka trafa çekenler oldu. İşin çirkin yanı budur” dedi. Başbakan Erdoğan’ın “bu görüşme mezara kadar sır kalacak” sözlerini hatırlatıp, “görüşme devlet sırrı mı?” diye soran milletvekillerine, “Devlet sırrıdır, değildir diye bir şey söyleyemem” karşılığını veren Büyükanıt, şantaj ve tehdit iddialarına ise, “

ŞANTAJ İDDİALARI: Ama kalkıp da bir Başbakan, Genelkurmay Başkanını -dedim size, üç tane Başbakana danışmanlık yaptım- tehdit etmez, buna tenezzül de etmez, söyleyeceği varsa söyler, tenkit etmesi gerektiği bir şey varsa onu da söyler. O da onun hakkı. Ama tehdit ve bunun içine eşimi de karıştırmaları beni açıkça çileden çıkardı. Eğer eşimden söz edilmeseydi, benim aklıma gelip de kimseyi mahkemeye vermek aklımın köşesinden bile geçmezdi. Ama eşimi koruma sorumluluğum var benim, eşiyim onun ben, hayat arkadaşıyım. Dolayısıyla, Dolmabahçe konuşmaları sırdır, sır değildir; ben bunları kesinlikle kabul etmiyorum”.

Yaşar Büyükanıt , görev yaptığı 53 yıllık sürede JİTEM diye bir teşkilat görmediğini söyledi. Genelkurmay Başkanı Orgeneral Doğan Güreş ile Jandarma Genel Komutanı Eşref Bitlis arasında geçen bir diyaloga şahit olduğunu aktaran Büyükanıt, “ Doğan Paşa, ‘kulağıma böyle şeyler geldi, bak böyle şey olmaz’ dedi. Bitlis Paşa’da , “Benim böyle bir teşkilattan haberim yok’ dedi’ diye konuştu.

27 NİSAN’IN KAYDI YOK: “Belge yok. Ben de not almadım, Başbakanın not aldığını görmedim ve zaten baş başa görüşme yani başka görevli, sekretaryasından görevli filan da hiç kimse yok. Onun için öyle bir kayıt yok.

MUHTIRA OLMADIĞINI MAHKEME BELGELEDİ: Efendim, tahkikat açıldı mı hakkınızda?” diyorsunuz. Ben size şu bilgiyi vereyim. Şimdi, 27 Nisan bildirisinin muhtıra olmadığı, sadece idari işlem olduğu yargı kararlarına yansımış durumda ve Ankara 5. İdare Mahkemesi 2007 yılında bunun idari bir işlem olduğunu belirtmiş olup bu karar da kesinleşmiş durumda.

ŞANTAJ YAPILMADI, 4 KEZ SUİKASTTEN KURTULDUM: Vallahi, açık söyleyeyim, pek şantaja pabuç bırakmam. Onun için herhâlde yapmamışlardır ama 4 kere suikasta maruz kaldım. Hepsinde Allah yardım etti, 4 kere…

BİLDİRİ, AKP ’NİN OYUNU ARTIRMADI: Büyükanıt, 27 Nisan bildirisinin “danışıklı dövüş” olduğu, AKP’nin oylarını artırdığı iddialarına da karşı çıktı. Büyükanıt, “o seçimlerde en doğru tahmin edeni çağırdım. Bana çıkardıkları rakamlar bırakın nisanı ocak ayından itibaren parti, oylarını artırmaya başlamış, bana rakamlarla gösterdiler” dedi.