20 Temmuz 2015 Pazartesi

TÜRK SİLAHLI KUVVETLERİNDEN HABERLER

20 Temmuz 2015, Pazartesi
Harp Akademileri Komutanlığı 2014-2015 Eğitim ve Öğretim Yılı, 15 Temmuz 2015 tarihinde yapılan törenle sona ermiştir. Törene; Cumhurbaşkanı Recep Tayyip ERDOĞAN, TBMM Başkanı İsmet Yılmaz, Başbakan Ahmet DAVUTOĞLU, Genelkurmay Başkanı Orgeneral Necdet ÖZEL, İçişleri Bakanı Sabahattin ÖZTÜRK, Milli Savunma Bakanı Vecdi GÖNÜL, Kuvvet Komutanları ve Jandarma Genel Komutanı ile İstanbul Valisi ve Büyükşehir Belediye Başkanı ve Akademi personeli ile mezunların akraba ve yakınları teşrif etmişlerdir. Ayrıca mezun olan Misafir Askeri Personelin ülke temsilcileri de törene iştirak etmiştir. Töreni müteakip mezun olan kurmay subaylar, atanmış oldukları yeni birliklerine uğurlanmıştır.


Uluslararası Askeri Sporlar Konseyi (CISM) Bölgesel Askeri Pentatlon Şampiyonası, 06-11 Temmuz 2015 tarihleri arasında Belarus Silahlı Kuvvetleri ev sahipliğinde sekiz ülkeden (Almanya, Avusturya, Belarus, Danimarka, İtalya, Kazakistan, Rusya ve Türkiye) 54 sporcunun katılımıyla icra edilmiştir.
Şampiyonada TSK Askeri Pentatlon Takımı, atış ve bomba atma branşlarında takım ve ferdi olarak 1’inci, genel takım sıralamasında 3’üncü olmuştur.


Genelkurmay Başkanlığı tarafından 18 Mart 2015 tarihinde başlatılan, “Türkiye Şehitlerini Anıyor” etkinliği kapsamında;
- 15 Temmuz 2015 tarihinde saat 14.00’te Kore Savaşı şehitlerinden Piyade Üsteğmen Naci GÖKÇE, eşi, oğlu, şehit yakınları, davetliler, müze ziyaretçileri ve öğrencilerin katılımıyla törenle anılmıştır
- 22 Temmuz 2015 tarihinde saat 14.00’te Deniz Piyade Onbaşı Hasan DUTLU, Harbiye Askeri Müzesi ve Kültür Sitesi Komutanlığında anılacaktır.


Kara Kuvvetleri Komutanlığına bağlı;
- 59’uncu Topçu Eğitim Tugay Komutanlığı (Erzincan) tarafından 08 Temmuz 2015 tarihinde “Havan Atışları”,

- 16'ncı Mekanize Piyade Tugay Komutanlığı (Devegeçidi/Diyarbakır) tarafından 13 Temmuz 2015 tarihinde “Arazi Tatbikatı” icra edilmiştir.


Kara Kuvvetleri EDOK Komutanlığına bağlı birlikler tarafından, 03 ve 10 Temmuz 2015 tarihlerinde uzman erbaş adayları ile 1995/2 tertip erbaş ve erlerin ant içme törenleri, ailelerinin katılımıyla icra edilmiştir.


Samsun Garnizonunda ikamet eden Kore ve Kıbrıs Gazileri, 10 Temmuz 2015 tarihinde, Sahra Sıhhiye Okulu ve Eğitim Merkezi Komutanlığını (Samsun) ziyaret ederek, Atış ve Tatbikat Eğitimi'nde olan GATA öğrencileri ile görüşmüşler ve iftar yemeğini personel ve öğrencilerle birlikte yemişlerdir.


Jandarma Okullar Komutanlığında, eğitim ve öğretim gören astsubay kursiyer/öğrencilerin tarihi ve kültürel değerleri olan yerler hakkında bilgilendirilmelerini sağlamak maksadıyla, 06-10 Temmuz 2015 tarihleri arasında kültür gezisi icra edilmiştir.
Gezi boyunca Afyonkarahisar-Kocatepe, Kütahya-Dumlupınar, Şehit Sancaktar Mehmetçik Anıtı, Zafertepe Abidesi, Bilecik 2’nci Jandarma Eğitim Tugay Komutanlığı, Şeyh Edebali Türbesi, Söğüt Jandarma Ulaştırma Tabur Komutanlığı, Ertuğrul Gazi Türbesi, Ertuğrul Gazi (Kuyulu) Mescidi, Polatlı Dua tepe bölgeleri rehberler eşliğinde gezdirilmiştir.


Bekâr personele hizmet verecek olan 19 oda ve 50 yatak kapasiteli Jandarma Genel Komutanlığı Anıttepe Vardiya Yatakhanesi, 10 Temmuz 2015 tarihinde Jandarma Genel Komutanı Orgeneral Abdullah ATAY, Jandarma Genel Komutanlığı Kurmay Başkanı Korgeneral İbrahim YAŞAR ve Jandarma Eğitim Komutanı Korgeneral M. Kemal ALATAŞ tarafından hizmete açılmıştır.


Afganistan Türk Görev Kuvveti Komutanlığı tarafından;
- 2009 yılında görev esnasında trafik kazası geçirerek şehit olan Kurmay Albay Faruk SUNGUR ve Uzman Çavuş Mevlüt BAYDUR’u anma töreni 14 Temmuz 2015 tarihinde icra edilmiştir.

- Kabil Eğitim, Yardım ve Danışma Komutanlığında görevli bir Afgan personelin geçen ay şehit olan amcasının ailesine, Türk personelin gönüllülük esasına göre kendi aralarında topladığı yardım paraları 14 Temmuz 2015 tarihinde takdim edilmiş ve gıda yardımında bulunulmuştur.


Kosova Türk Temsil Heyet Başkanlığının sivil asker iş birliği projeleri kapsamında;
- Gilan ve Shitime yerleşim merkezlerinde 01 ve 08 Temmuz 2015 tarihilerinde iftar yemekleri düzenlenmiştir.

- Kosova Kadınlar Yardımlaşma Derneği ile birlikte Ramazan bayramı öncesi Türk nüfusunun yoğun olarak yaşadığı Prizren’de 50 yetim çocuğa 14 Temmuz 2015 tarihinde yardımda bulunulmuştur.