9 Aralık 2013 Pazartesi

"Kendi yuvamdan kovuldum"

Donanma Komutanlığı görevinden istifa eden Oramiral Güner, orduevlerine girişine konan yasak için böyle dedi.
Deniz Kuvvetleri Komutanı olmasına 6 ay kala Donanma Komutanlığından istifa edip emekli olan Oramiral Nusret Güner, hakkında alınan ''Orduevlerine giriş yasağı'' için ''Kendi yuvamdan kovuldum'' dedi.

Yasağın ilginç yönü ise, ''6 aylık deneme süresi'' verilmesi oldu. Güner, 6 ay içinde TSK hakkında olumsuz konuşmaz ise yasak kaldırılacak. Orduevleri ve askeri tesislere giriş yasağı konulduğu Güner'e haber de verilmedi. TSK, yasak koyduğu personelin elektronik kimlik kartlarına ''Girişi uygun değil''' notu düşüyor ve Orduevine gelen asker, kartını kapıdaki optik cihaza okutunca yasağı öğreniyor. 

''ÇEKİP GİTTİM''
Emekli Oramiral Güner twitter hesabından yaptığı açıklamada ''Bir kamu görevlisi olan Genelkurmay Başkanının  bir noktada bu yasaklama ile şahsen bana verdiği mesaj, kendi yuvamdan kovulduğum anlamına gelmektedir''  dedi. Bu yılın Ocak ayında Donanma Komutanlığından ayrılan Güner istifa etmese, geçtiğimiz Ağustos ayında Deniz Kuvvetleri Komutanlığına gelecek ve 2015 yılında kadar da bu görevde kalacaktı. 

Güner istifasının ardından yaptığı çeşitli açıklamalarda ''Deniz Kuvvetleri büyük bir zaaf içine düşürüldü. Kimsenin umurunda değil. 160 tane pırıl pırıl insan gitti. Ben bunları Yüksek Askeri Şura'da anlattım. Başbakan'a da 55 dakika anlattım. Beni kaale almadılarsa, ben onların emrinde nasıl çalışabilirim? Saygımı yitirdiğim anda da çekip gittim'' demişti.