25 Ocak 2010 Pazartesi

GENELKURMAY BAŞKANI ORGENERAL BAŞBUĞ: (4)

Genelkurmay Başkanı Orgeneral İlker Başbuğ, ''Biz diyoruz ki, demokraside demokratik yönetimlerde en önemli husus, iktidarların seçimlerle demokratik yöntemlerle el değiştirmesidir ve bu düşünceye herkesin de yürekten inanması gerektiğini değerlendiriyoruz'' şeklinde konuştu.
Orgeneral Başbuğ, Genelkurmay Başkanlığı Karargahı'nda düzenlenen Kazım Karabekir'i anma töreni sonrasında, gazetecilerin soru sormakta ısrar etmeleri üzerine açıklamalarda bulundu.
''Bu kelimeyi burada söylemekten hicap duyuyorum ama mecburum'' diyen Orgeneral Başbuğ, şunları söyledi:
''Son dönemde, maalesef darbe, darbe iddiaları Türkiye'nin gündemini, ana gündem maddesini teşkil ediyor. Darbe, darbe iddiaları... Hicap duyuyorum ve bu kapsamdaki iddialardan Türk Silahlı Kuvvetleri olarak fevkalade rahatsızız.
Bu konulara ilişkin Türk Silahlı Kuvvetlerinin durumu, pozisyonu nedir? Söyledim ama bir kere daha tekrar etme ihtiyacı duyuyorum. Bakın, ben 1960'da askeri lise öğrencisiydim, 1960 yılının Ekim ayında öğrenci olarak Kara Harp Okuluna geldim ve 1962 yılında da genç bir teğmen olarak Türk Silahlı Kuvvetlerinin görevlerine katıldım. Yani bir noktada, 1960-2010 yani 50 yıl... Türkiye'nin yaşadığı olayları biz de görevimizin kapsamı içinde, bazısı daha detaylı, bu 50 yılı yaşayan birisiyim. Bu kapsamda diyorum ki; Türkiye'de, elbette, 1960'lardan beri benim jenerasyonum en azından, benim de yaşadığım geçmiş dönemlerle ilgili... Elbette Türkiye'de bazı olaylar yaşandı. Ama biz diyoruz ki Türk Silahlı Kuvvetleri olarak bugün artık bu olayların geride kaldığını biz değerlendiriyoruz. Ayrıca bu süreçte yaşanan olaylardan kendi payına düşen bölümlerinden gerekli dersleri de çıkardığını düşünüyoruz.''
-''BEN, SİLAHLI KUVVETLER OLARAK BUNDAN RAHATSIZLIK DUYUYORUM'' Orgeneral Başbuğ, bugün artık 2010 yılına gelindiğini, artık Silahlı Kuvvetler olarak Türkiye'nin, toplumun, huzura ve barışa ihtiyacı olduğunu düşündüklerini vurgulayarak, şunları kaydetti:
''Bugün herkesin, 72 milyonun, bizce artık yürekten inanması gereken husus şu olmalı: Biz diyoruz ki, demokraside, demokratik yönetimlerde en önemli husus, iktidarların seçimlerle, demokratik yöntemlerle el değiştirmesidir ve bu düşünceye herkesin de yürekten inanması gerektiğini değerlendiriyoruz.
Bu kadar net, açık olarak bu konuyla ilgili düşüncelerimi ifade ettikten sonra... Ben de haklı olarak şunu söylüyorum: Peki bu darbe iddialarının, darbe ile ilgili iddiaların devamlı gündemde kalmasından kim menfaatleniyor? Bunu da sormak benim hakkım. Ben, Silahlı Kuvvetler olarak bundan rahatsızlık duyuyorum. Türk milletinin de rahatsızlık duyduğu kanaatindeyim. O zaman kim bundan menfaatleniyor? Bu yararlı bir şey değil, yararlı bir konu olduğunu da düşünmüyorum. Ama bu soruyu da sormakta haklı olduğumu da değerlendiriyorum.''
Genelkurmay Başkanı Orgeneral İlker Başbuğ, bugün bu açıklamaları yapmasının gündeminde olmadığını, ancak basın mensupları buradayken hiçbir şey söylememesi halinde onun da yanlış yorumlanabileceğini ifade ederek, ''Dolayısıyla bu konulara ilişkin düşüncelerimizi sizlerle paylaşmanın yaralı olduğunu düşünüyorum'' dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder