9 Eylül 2015 Çarşamba

Dağlıca’daki cenazeleri alan eski vekil Canan’dan inanılmaz iddia…’O yarbay kolunu sarmıştı.Yardıma…

Hakkari Yüksekova’daki Dağlıca bölgesinde askeri aracın geçişi sırasında düzenlenen saldırıda ölen askerlerin cenazesini almak üzere çatışma alanına giden eski Hakkari Milletvekili Esat Canan İleri Haber’e konuştu. Davutoğlu’nun ‘cenazeleri askeri yetkililer aldı’ ifadesini yalanlayan Canan, “Kendi ellerimle ben tek tek hepsini kaldırdım, asker sonradan geldi” diyerek Davutoğlu’na tepki gösterdi.
Asker cenazelerine TSK’nın sahip çıkmadığını savunan Canan, ‘insanlık adına’ cenazeleri almak için halkla birlikte insiyatif alarak çatışma bölgesine gittiklerini söyledi. “Vali beyi aradım, kaymakamı aradım. ‘Biz bu cenazeleri almak istiyoruz’ dedik ve gittik” diyen Canan şöyle devam etti: “Gittik çatışma alanına. İki zırhlı aracın arasında 500 metre mesafe var. İki mayın patlaması sonucunda her araçta 8’er kişi şehit olmuş asker cenazesi bulduk. Biz de hazırladığımız torbalarla asker cenazelerini aldık.”

“DAVUTOĞLU ANKARA’DAN AÇIKLAMA YAPIYOR”
Davutoğlu’nun asker cenazelerinin askeri yetkililerin aldığı yönündeki sözünü yalanlayan Canan şu sözlerle tepki gösterdi: “Biz cenazeleri aldıktan sonra askerler geldi. Davutoğlu’nun o söylemi doğru değil. Asla doğru değil. Yaşadığım olayı ben bilirim. Davutoğlu Ankara’dan açıklama yapıyor ama gerçek öyle değil. Bizzat biz oraya gidinceye kadar o cenazelerin yanına gelmemiş. Sahip çıkılmamış. Cenazeler güneşin altında oraya savrulmuş vaziyette bekliyordu, ben gözlerimle gördüm. Biz ellerimizle topladık. Neye inanacağım ben; Davutoğlu neye göre açıklama yapıyor. El insaf, el insaf!”

“GÖRÜNTÜLER KİMİN YALAN SÖYLEDİĞİNİ GÖSTERECEK”
“Başbakan’ın çıkıp teşekkür etmesi bugün oraya gidip cenazeleri alan halka” diyen Canan sözlerini şöyle sürdürdü: “Halk cenazeleri omuzladı. O görüntülerin paylaşılmaması konusunda da uyardık oradakileri “Bu acı tabloyu paylaşmayın”, hassasiyet var Türkiye’de. Bu görüntüler bizde var zaten. O sivil insanlar o cenazeleri yerden alırken, sararken görüntüler var. Başbakan ne diyecek yarın bu görüntüler yayınlandığında. Kim yalan söylüyor, ben mi yalan söylüyorum, başbakan mı yalan söylüyor, ortaya çıkacak. Görüntüler var.”
Ama çok üzücü gerçekten. Ben beklerdim ki Başbakan çıksın, Yüksekova halkına teşekkür etsin. Biz insanlık adına bunu yaptık. 24 saat geçmiş, cenazeler hala yerde duruyordu.”

ÇARPICI İDDİA: YARDIMA GİDİLSEYDİ BAZI ASKERLER KURTULABİLİRDİ
Esat’ın, cenazelerle ilgili olarak şu iddiayı dile getirdi: “Cenazelere sahip çıkılmadığı için 2 kişinin hayatını kaybettiği ihtimalini gördüm. Özellikle yerde yatan birinin uzun süre yaşadığı izlenimi bende oluştu. Eli sarılıydı, kolunda kendisi uğraşmış, kanamayı durdurmak için bir bezle kolunu sarmış. Parkesi üzerinde yoktu, sadece şort vardı. O insanın ben uzun süre yaşadığına inanıyorum. Belki 10 saat 12 saat, o yaralı haliyle yaşamaya devam etmiştir ama gidilmediği için hayatını kaybetti. Ben öyle tahmin ediyorum çünkü vücutta da bir bozulma yoktu. Bende uyandırdığı görüntü oydu.”

“TAHMİNİME GÖRE O KİŞİ YARBAYDI”
“Tahminime göre yaralanan bu kişi Yarbay denen kişi. Televizyondaki o görüntüyle bugün bizi gördüğümüz görüntü aynıydı. Benim tahminim oraya yardıma gidilseydi, kurtulabilirdi…”

“BÜTÜN SİYASİ PARTİLERİN BU ORTAMI DURDURMASI LAZIM”
Canan, yaşananları çok üzücü ve ‘insanın tüylerini ürperten bir olay’ ifadeleriyle değerlendirerek, sözlerini şöyle sonlandırdı: “Bu çatışma ortamı ne yapıp yapıp artık mutlaka durdurulmalıdır. Bütün siyasi partilerin bu silahlı mücadeleyi, bu savaşı sonlanması için siyaseten ne yapılması gerekiyorsa yapılmalıdır. Bu koşullar altında Türkiye’de seçimlerin yapılması çok zordur. Çatışmalar zaman zaman devam ediyor. Yasak bölge ilan edilen o alanda yaşam alanları var. Geliş-gidiş yok, iletişim yok, ulaşım yok, elektrik yok. Vatandaş çok büyük sıkıntı içinde…”