13 Ekim 2009 Salı

Tuğgeneral Hakkında Dayak İddiası

Iğdır 5. Hudut Alay Komutanı iken geçen yılki Yüksek Askeri Şûra'da Tuğgeneralli'ğe terfi etttirilen Ahmet Can Çevik’in adı dayak iddiasıyla gündeme geldi. Çevik'in eşi Süreyya Çevik, Genelkurmay Karargahı’nda görev yapan general eşinin kendisini dövdüğünü öne sürerek savcılığa şikayette bulundu. Süreyya Çevik, Gülhane Askeri Tıp Akademisi’nden aldığı genel adli muayene raporunu da delil olarak savcılığa sundu. Çevik, “Eşim dayak attı, ondan şikayetçiyim" dedi.
Aşk mektuplarını buldum
Adliyeye taşınan bu olay geçtiğimiz hafta yaşandı. Süreyya Çevik’in, general eşinden üç yıldır şiddet gördüğünü söylediği de belirtildi. TSK’da tuğgeneral rütbesi ile görev yapan eşi Çevik’in üç yıl önce çantasında aşk mektupları bulduğunu belirten Çevik savcılığa ifadesinde şunları söyledi: “Çantasında aşk mektuplarını bulunca eşime mektubu yazan kadını araştırdım ve ona ulaştım. O kadın eşimle aralarında gönül ilişkisi olduğunu itiraf etti. Beni aldatmasından dolayı eşimle tartışmaya başladık. Bana psikolojik ve fiziksel şiddette bulundu." Eşinden davacı olan Süreyya Çevik 4 Ekim günü yaşanan darp olayının detaylarını şu sözleriyle anlattı:
Bir telefon geldi
“Pazar günü kocamla spor yapmaya gittik. Biriyle cep telefonuyla konuşmaya başladı. Görüşmesi bitince bana kimle görüştüğünü söylemedi. Elinden cep telefonunu almak istedim ama vermedi. tartışma büyüdü. ”Süreyya Çevik o gün eşinin kolunu büktüğünü ve bu yüzden bileğinin şiştiğini de söyledi. Kolumu büktü bileğim şişti Çevik, “Eşim daha önce de bu tür tartışmalar yaşadığımızda beni döverdi. Artık canıma tak etti ve şikayetçi olmaya karar verdim” dedi. Eşinin şikayetinden sonra Tuğgeneral Ahmet Can Çevik savcıya ifade verdi. İki taraf arasında daha sonra uzlaşma sağlandı.
Paşa adliyeye telefonla davet edildi
Süreyya Çevik’in suç duyurusunu işleme koyan Cumhuriyet savcısının “Aile Düzenine Karşı Suçlarını” düzenleyen madde uyarınca soruşturma başlattı. Savcı, şikayet edilen kişi, tuğgeneral olunca farklı bir yöntem izledi. Polise talimat vermek yerine paşayı telefonla adliyeye davet edip ifadesini aldı. Savcıya ifade veren Tuğgeneral Ahmet Can Çevik’in eşinden özür dilemesi üzerine uzlaşma sağlandığı ve dosyanın kapatıldığı öğrenildi.
Gata'dan rapor aldı
General eşinden dayak yediğini öne süren Süreyya Çevik, GATA’dan aldığı adli muayene raporu ile birlikte Cumhuriyet Başsavcılığı’na şikayette bulundu. Süreyya Çevik, Cumhuriyet Savcısı’na verdiği ifadede, “Kocam daha önce de beni ‘aldatma’ meselesinden dolayı tartıştığımız sırada dövmüştü. Eşim bana şiddet uyguladığı için kendisinden davacıyım" dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder