11 Temmuz 2014 Cuma

Org. Özel bazen bırakıp gitmek istiyor



Genelkurmay Başkanı Necdet Özel'in 30 Ağustos'ta istifa edeceği iddiasını gündeme taşıyan Murat Çelik, yeni kulisleri yazdı

 
Genelkurmay Başkanı Necdet Özel'in, 30 Ağustos itibariyle emekliliğini isteyeceği iddiasını gündeme ilk getiren isim olan Vatan yazarı Murat Çelik, bugüne kadar resmen yalanlanmayan o iddianın perde arkasına ve aldığı tepkileri yazdı.

Necdet Özel'in istifasını isteyebileceği iddiasının kendisine ait olmadığını, sadece kulislerde konuşulan şeyi ilk kez kendisinin yazdığını belirten Çelik, Genelkurmay Başkanı'nın kritik gündem maddelerinden boğulduğu zamanlarda "Ben de insanım. Sabrediyorum, susuyorum ama insan bazen isyan ediyor. Bazen, bırakıp gitmeyi bile düşünüyorum" dediğini öne sürdü.

TSK KULİSLERİNDEN YENİ YANSIMALAR

İşte Murat Çelik'in bugünkü yazısından ilginç bölümler şöyle:
"Yazım üzerine askeri kaynaklardan gelen değerlendirmeler, 'Özel’in istifası gibi bir durumun söz konusu olmadığı' şeklinde yansıdı medyaya. ‘Orgeneral Özel’in emekliliğini isteyebileceği’ iddiası bana ait değildi, benim yaptığım sadece kulislerde var olan bu söylentinin artık dikkate değer bir boyuta ulaştığını haber vermekti ama doğal olarak TSK kulislerinden bana da birçok geri dönüş yansıdı."

SÖYLENTİ VAR AMA İSTİFA EMARESİ YOK

"Konuştuğum askeri kaynaklar, “Yazdığınız doğru” dediler. “Yani evet, böyle bir söylenti var ve son dönemde daha da yaygınlaştı. Bu bizim de kulağımıza geliyor.”
Aynı kaynaklar, bu doğrulamanın hemen ardından eklediler: “Ancak son dönemde yaygınlaşsa da bu söylenti gerçeği yansıtmıyor. Yani Genelkurmay Başkanı’nın istifa edeceğine dair bir emare yok.”
Yani 'Özel’in istifa edeceği yönündeki iddialar yalanlandı' denilen bu.

BAZEN BIRAKIP GİTMEYİ DÜŞÜNÜYORUM

"Pekiyi gerçeği yansıtmadığı söylenen, kulislerde yoğun olarak seslendirilen bu söylenti nereden çıkıyor?" diye soran Murat Çelik şöyle devam etti:

"- Genelkurmay Başkanı’nın, başta Balyoz Davası gündeminin yarattığı yoğun baskı ortamı olmak üzere, kritik gündem maddeleri sebebiyle canının çok sıkkın olduğu bazı zamanlarda, “Bu ortamda görev yapmak çok zor. Bu kadar çaba sarf ederken, böyle eleştirilere hedef olmak büyük haksızlık. Ben de insanım. Sabrediyorum, susuyorum ama insan bazen isyan ediyor. Bazen, bırakıp gitmeyi bile düşünüyorum” gibi ifadeler kullandığı biliniyor. Dolayısıyla, ‘istifa edebilir’ şeklindeki söylentiler, geçmişteki bu sözlerinin kulaktan kulağa yayılması üzerine çıkmış olabilir. Aslında sizin yazınız, bir taraftan da, Necdet Paşa’nın içinde bulunduğu durum ve ruh hâlinin bazıları tarafından anlaşılmasına da vesile oldu."

GEÇEN YIL "BENİ DE BULAMAZSINIZ" DEMİŞTİ

"Konuştuğum bir başka kaynak da, Orgeneral Özel’in geçen yıl 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı resepsiyonundaki sözlerini hatırlattı.

O günlerde Özel’e yönelik istifa çağrıları gündemdeydi ve Genelkurmay Başkanı, Çankaya Köşkü’nde biz habercilerin soruları üzerine şunları söylemişti:
“(...) Beni hedef tahtasına oturtursanız ben de insanım, bir süre sonra beni de bulamazsınız. İstifa kişisel bir iştir. Ahmet, Mehmet istedi diye istifa etmem. Ben zor bir dönemde elimi taşın altına koyarak TSK’nın başına geldim. Arkadaşlarımın ve milletimin güvenine bakarım. Onu kaybedersem ancak öyle istifa ederim.”

NE OLACAĞI BUGÜNDEN BELLİ OLMAZ!..

Askeri kaynakların değerlendirmeleri böyle... Ancak şunu da hemen belirtmeliyim ki, kulislerdeki istifa söylentisini ciddiye alanlar, hâlâ aynı noktada duruyorlar. “Ne olacağı bugünden belli olmaz” demeye devam ediyorlar.