28 Ocak 2013 Pazartesi

Sivil denizcinin Türk askerine teşekkür mektubu

Aden Denizi'nde bir sivil yük gemisinde görev yapan Türk denizci geceyarısı aniden rahatsızlandı. Dalgalı sularda yardım arayışları önce sonuç vermedi. Yardım istenen bir Çin askeri gemisi "telefonla yardım" verebileceğini duyurdu, Deniz Kuvvetleri Komutanlığı'na bağlı Gökova gemisi komutanları ise dalgalı suları yarıp bizzat yük gemisine çıkarak denizciyi kurtardı.

 Genelkurmay Başkanlığı internet sitesinde Aden Denizi'nde görev başında hastalanan ve zor durumdayken Deniz Kuvvetleri Komutanlığı'na bağlı Gökova gemisi tarafından kurtarılan bir yük gemisinde görevli bir sivil denizcinin teşekkür mektubunu yayımladı.

Birinci Sınıf Elektrik Zabiti, Elektrik Mühendisi Astsubay Kadir Üstünel, uluslararası yük taşımacılığı yapan yük gemilerinde çalışıyordu. 13 Ocak geceyarısı Aden denizinde meydana gelen ve TSK'ya bağlı bir geminin yardımı sayesinde hayata bağlanmasını sağlayan olay için komutanlara teşekkür mektubu yazdı. Genelkurmay da sivil gemilerde çalışan ve Türk komutanlar ve askeri doktorlarca kurtarılan denizcinin mektubunu sitesine koydu.

-ÇİN ASKERİ GEMİSİ SADECE TELEFONLA YARDIM ÖNERDİ, TÜRK GEMİSİ KURTARDI-

İşte o mektup:

"Sayın Komutanım,
13 Ocak 2013 gece 22.00 gmt de gemimiz Aden Denizi'nde seyir esnasındayken rahatsızlandım. Ağrı gece 01.00 GMT'de de hepten başedilemez duruma geldi gemi kaptanımız olayın resmini çekip tele sağlıktan yardım istemesine rağmen sabaha kadar bir müdahale edilemeyeceğini bildirdiler. Olay esnasında askeri konvoy ile Aden seyri yapmaktaydık. 1 mil önümüzdeki Çin askeri gemisinden yardım istenildi. Çin askeri gemisi durdu, ancak telefonda yardım edebileceğini bildirdi. Tüm umutlarım bittiği anda bölgede bulunan Deniz Kuvvetleri Komutanlığımıza ait Gökova cemisi imdadıma yetişti. Gökova Gemisi Sayın Komutanı beni hayata bağlayan oldu. Allah binlerce kez razı olsun, Allah başımızdan eksik etmesin. Yaklaşık 80 mil uzağımızda bulunan Gökova gemisinin Sayın komutanı o anki havaya sivellere (gemilerde büyük sarsıntılara yolaçan dip dalga) aldırış etmeden 80 milden üstelik botla ve korsan bölgesinde hayatlarını tehlikeye atarak yardımıma koştular. Gökova'dan yardımıma koşan Gökova gemisi Sayın 2. Komutanım Sayın Dr. Komutanım tek başına o botun güvenliğini sağlayan Sayın Satçı Astsubay başçavuş komutanım ve bana yapılan müdahale esnasında o havada botun içinde sallantıdan mahvolan diğer komutanlarımdan Allah'ım binlerce kere razı olsun.

Gökova gemisi Sayın Dr. Hasan Soysal komutanım tarafından yapılan müdahaleden sonra acenta kanalı ile acil olarak Ommam Salalah şehrine hastaneye kaldırıldım aynı gün ameliyat ve yoğun bakımdan sonra şu anda sayenizde evimde eşimin çocuğumun anamın babamın yanındayım. Allah binlerce kez razı olsun, Allah başımızdan eksik etmesin."