1 Ağustos 2012 Çarşamba

BARAKA KARAKOLLAR NEDEN YENİLENMİYOR?

Birçok askerimizin şehit düştüğü karakolların, Yüksek Güvenlikli Karakola dönüştürülmesinde yaşanan gecikmenin sebebi ortaya çıktı.

Bakan Bayraktar’ın verdiği bilgilere göre işçiler kaçırılma korkusu ile çalışmak istemiyor. Bir diğer engel mayınlı araziler ve terör. İklim koşulları ile mülkiyet sorunları da tamamlanmalarına imkan vermiyor.
Toplu Konut İdaresi’nin (TOKİ) yapımına 2008 Mayıs ayında başladığı, Yüksek Güvenlikli Karakolların gecikme nedeni ortaya çıktı. İşçiler ve teknik personel, teröristler tarafından kaçırılma korkusu ile karakol inşaatlarında çalışmak istemiyor.

Bölgedeki birçok karakolun yapımı sırasında karşılaşılan mayın dolu araziler bir başka faktör. İklim koşulları, arsa ve tapu mülkiyet sorunları ile arazi şartları da gecikmenin nedenleri olarak gösteriliyor. Çevre ve Şehircilik Bakanı Erdoğan Bayraktar, bölgede yakılan iş makinelerinin sayısının bir hayli fazla olduğuna dikkat çekerek, “Çoğu karakolun ulaşım yolu bile olmadığından makine kullanılmadan malzeme taşınmaktadır. Teröristlerin işçi ve teknik personeli kaçırma riski olduğundan işçi ve teknik personel bulmak ve çalıştırmak bazen mümkün olmamaktadır” dedi.

BAŞBAKAN TALİMAT VERDİ
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, 2008 yılında Hakkâri’nin Şemdinli İlçesi Aktütün Sınır Karakolu’nda meydana gelen hain saldırının ardından, Yüksek Güvenlikli Karakolların yapımı için talimatı verdi. Son olarak Yeşiltaş Karakolu baskınında 8 askerimizin şehit olması gözleri yapımı devam eden karakollara çevirdi.

TOKİ ile Milli Savunma Bakanlığı ve Jandarma Genel Komutanlığı arasında yapılan protokoller kapsamında yapımına başlanılan, toplam 206 karakoldan 60’ı tamamlandı. 146 karakolun yapım çalışmaları ise devam ediyor.

BİTENLER İLK BAŞLANANLAR
CHP İstanbul Milletvekili Sebahat Akkiraz, gecikme hakkında Başbakan Erdoğan’ın cevaplaması için yazılı soru önergesi verdi. Önergeyi Çevre ve Şehircilik Bakanı Erdoğan Bayraktar cevapladı. Bayraktar, bölgedeki çalışma koşullarının zorluğuna dikkat çekti.

Bayraktar, 2008’de yapımına başlanılan karakolların tamamına yakınının bittiğini kaydetti. Güvenlik önlemlerinin sağlanabilmesi için, askeri yetkililer tarafından zaman zaman inşaat çalışmalarına ara verildiğini belirten Bayraktar, “Bölgedeki iklim koşulları, arsa ve tapu mülkiyet sorunları, arazi şartları ve terör faaliyetleri inşaatların yapım sürecini etkilemektedir. Birçok karakolun yapımı sırasında mayın dolu arazilerle karşılaşılmıştır. Mayın temizleme işlemlerinin riski, zorluğu ve maliyeti inşaat sürecini olumsuz etkilemektedir” ifadelerini kullandı.

Teslim için geçici kabul onayı beklenmiyor
Bölgede çalışılabilecek gün sayısının yılda 4 ay olduğunu ifade eden Bayraktar, ulaşım ve içme suyu olmamasının hem ihale hem de yapım sürecinin uzamasına neden olduğunu savundu. Bayraktar, tüm zorluklara rağmen çalışmaların devam ettiğini dile getirdi. Tamamlanan karakolların, askerlerin güvenliği için geçici kabul onayı beklenmeden ivedilikle teslim edildiğinin altını çizdi.
206 karakola karşı Kazlıçeşme’de arsa
Milli Savunma Bakanlığı, yapılacak karakollara karşı TOKİ’ye İstanbul’un Zeytinburnu ilçesi, Kazlıçeşme mahallesinde bulunan 127 bin 920 metrekare taşınmazı devretme kararı aldı. 11 Kasım 2008 tarihli protokol kapsamında devir çalışmalarının devam ettiği öğrenildi.