Türkiye, Airbus'tan aldığı askeri uçağın teslimatı için gecikmeyi teknik yetersizliklerin giderilmesine bağlı olduğunu ve ortada bir "pazarlık" değil "sözleşme" olduğunu söyledi. Airbus ise uçağın Aralık'tan beri hazır olduğunu iddia ediyor.
Savunma Sanayi Müsteşarlığından The Wall Street Journal'a yapılan açıklamada ise sözleşmeye göre ilk uçağın geçen yıl teslimatı yapılması bekleniyordu. "Teknik yetersizliklerden dolayı takviye edilip bu yıl verilecekti," diyen Müsteşarlık yetkilileri, ortada bir "pazarlık" olmadığını, "sözleşme" olduğunu belirtiyor.
Savunma Sanayi Müsteşarı Murad Bayar'da dün yaptığı açıklamalarda, "Sözleşmenin hükmü neyse odur. Kabul testlerinde bunlar tam olarak sağlanamadığı için bu görüşmeleri yapmak mecburiyetinde kaldık. Takvim gecikmesinden doğan birtakım tazminatlar olacak," dedi.
Öteki taraftan Airbus, The Wall Street'e e-posta ile yapılan açıklamada ilk uçağın Aralık'tan beri teslimata hazır olduğunu iddia etti. İkinci uçağın da üretiminin ileri bir aşamada olduğu ve bu yaz teslim edilebileceği belirtildi.
İkinci uçağın kuyruk konisi, paraşütçü kalıpları, kanatçık ve sürat frenleri gibi bazı parçaları da TUSAŞ tarafından üretiliyor.
Airbus Group CEO'su Tom Enders, şirketin bilanço açıklaması sırasında gelen bir soru üzerine, gecikmenin sebebini ise "Kedimi tek bir kelimeyle ifade edeyim – Pazarlık. Durumun en yakın zamanda çözüme kavuşacağına inanıyorum çünkü çok uluslu bir programda bu ciddi bir sorun," dedi. "Eğer müşterilerinizin bu uçakları alacağı konusunda bir kesinlik yoksa ve onları piste park etmek zorunda kaldıysanız, üretimi nasıl verimli bir şekilde artırabilirsiniz? Bu durumu dayanılmaz olarak tanımlıyorum ve belki de diğer ülkelerin yardımıyla da çözülebileceğini umuyorum."
Şirket aynı uçağın Fransa ve Mali'ye teslim edildiğini de belirtti.
A400M, Airbus'ın web sitesinde yer alan bilgilere göre 4 motorlu bir kargo uçağı ve uçan yakıt ikmali tankeri ve paraşütle asker indirme görevlerinde kullanılabiliyor.