En İyi Kara Havacılık Pilotları Böyle Yetişiyor
Helikopterler, terörle mücadelede silahlı kuvvetlere önemli bir
üstünlük sağlıyor. Bazen kimsenin girmeye cesaret edemediği vadilerde
teröristleri ateş altına alan pilotlar, kimi zaman da çatışmanın tam
ortasına, ayakta bile durmanın zor olduğu yerlere indirme yapıyorlar.
Terörle mücadelede ön saflarda yer alan helikopter pilotları, Ankara
Güvercinlik'te, Tuğgeneral Fatih Bengi'nin komuta ettiği Kara Havacılık
Okul Komutanlığı'nda yetiştiriliyor.
1948 yılında Polatlı'da topçu okulu bünyesinde hava grubu olarak
kurulan Kara Havacılık Okul Komutanlığı, 1958'de kara ordusu havacılık
okulu adıyla Güvercinlik meydanına taşındı. 1966'ya kadar sadece uçak
pilotu ve teknisyen yetiştiren okul, helikopterin TSK envanterine
girmesiyle bu alanda da faaliyet göstermeye başladı.
Kara Havacılık Okul Komutanlığı, 1990'lardan itibaren taarruz
helikopterlerinin envantere girmesiyle yetiştirdiği gözü pek taarruz
helikopter pilotları ile terörle mücadelede etkili görevler yerine
getirdi.
Dünyanın en önemli okullarından biri
Kara Havacılık Okul
Komutanlığı, dünyanın en önemli kara havacılık okullarından biri olarak
gösteriliyor. Okulda, ileri teknolojiler kullanılıyor ve titizlikle
hazırlanıp her yıl yenilenen programlarla, gece gündüz demeden her türlü
arazi ve hava şartında harp edecek pilotlar yetiştiriliyor.
Verilen eğitimin kalitesi nedeniyle çok sayıda yabancı ülke, bu
okulu tercih ediyor ve ücreti karşılığında personelini eğitim almak
üzere Kara Havacılık Okul Komutanlığı'na gönderiyor.
Kara Havacılık Okul Komutanlığı, sadece Kara Kuvvetleri
Komutanlığı'na değil Deniz Kuvvetleri, Jandarma Genel Komutanlığı ve
Sahil Güvenlik Komutanlığı'na da pilot ve teknisyen yetiştiriyor.
Uzun süren teorik eğitimlerin ardından öğretmenleriyle uçup deneyim
kazanan pilotlar, yalnız uçacak deneyimi edindikten sonra 'kırmızı
fular' takmaya hak kazanmak için yalnız uçuyorlar.
AB-206'nın ardından UH-1 genel maksat helikopterini kullanmaya
başlayan pilotlar, okulda her türlü şartta başarıyla uçabilecek şekilde
yetiştiriliyorlar.
'Emercensi' tabir edilen acil durum eğitimleri de alan kursiyerler,
olası bir teknik arıza veya saldırı durumunda ne yapmaları gerektiğini
en iyi şekilde öğreniyor.
Bu temel eğitimin ardından kıtalarına giden pilotlar, belirli bir
uçuş tecrübesine ulaştıktan sonra uzun yıllar görev yapacakları
Sikorsky, Cougar, Cobra ve Süper Cobra ile de uçup atış eğitimi
alıyorlar.
Bu yıl 135 pilotun mezun edilmesi, 93 ayrı dönem halinde açılacak kurslarda ise bin 84 personele eğitim verilmesi planlanıyor.
Dünyada sadece ABD ve İngiltere'de var
Kara Havacılık
Okulu'nda en ileri eğitim olanakları kullanılıyor. Benzeri sadece ABD ve
İngiltere'de bulunan simülasyon merkezinde pilotlar, uçuş ve gerçek
helikopterle verilemeyecek acil durum eğitimleri alıyor.
Havelsan tarafından tamamen milli kaynaklarla yapılan simülatörlerde
en kötü senaryolar canlandırılıyor ve kursiyerler, teknik arızadan
saldırıya kadar acil durumlarda ne yapmaları gerektiğini öğreniyor.
Simülatörler Skorsky helikopterine ait. Edirne'den Kars'a kadar,
şehirleri, dağları ve vadileriyle Türkiye coğrafyasının bire bir simüle
edildiği sistem sayesinde pilotlar, gece gündüz, yaz kış her şartta
uçmayı tecrübe ediyor.
Kursiyerler simülatörlerde gece uçuşunun yanı sıra, görüşün sıfıra
düştüğü karlı ve sisli havalarda 'aletle uçuş' diye tabir edilen
görmeden uçuş eğitimini de alıyorlar.
Simülasyonda şartlar sık sık değiştirilip pilotun sınırları
zorlanarak baskı altında karar verip uygulama refleksi güçlendiriliyor.
Helikopter Simülasyon ve Eğitim Merkezi'ne, Cougar ile TUSAŞ ve
AgustaWestland tarafından ortak üretilen Türk taarruz, taktik ve keşif
helikopteri T-129 Atak'ın da simülasyon cihazlarının getirilmesi
planlanıyor.